• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście obok starych pasów na Słowackiego

Agata
6 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Stare pasy są w innym miejscu niż nowe przejście, co jest mylące dla kierowców. Stare pasy są w innym miejscu niż nowe przejście, co jest mylące dla kierowców.

W związku z budową nowej trasy rowerowej wzdłuż ul. PotokowejMapka przebudowane zostały przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. SłowackiegoMapka. Drogowcy jednak nie przemalowali jeszcze jednego z przejść dla pieszychMapka, przez co codziennie w tym miejscu dochodzi do sytuacji, w której samochód na pasach zatrzymuje się kilka centymetrów od pieszych. Prezentujemy list naszej czytelniczki, mieszkanki Niedźwiednika.



Czy byłe(a)ś kiedyś świadkiem potrącenia pieszego?

Piszę z prośbą o nagłośnienie sprawy przejścia dla pieszych na Niedźwiedniku.

Nie tak dawno mieszkańcy mogli obserwować remontowane chodniki na naszym osiedlu. Chwilę trzeba było chodzić okrężnie, ale efekt finalny jest świetny - mamy nowe, ładne nawierzchnie prowadzące do przystanków autobusowych. Jednak pojawił się problem - wcześniej chodnik przed przejściem dla pieszych prowadził prosto na pasy. Teraz zejście na jezdnię jest obok starych pasów, bliżej skrzyżowania.

Trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Potokowej



Na zdjęciu widać, że pasy prowadzą w większej części na pas zieleni niż chodnik. Na zdjęciu widać, że pasy prowadzą w większej części na pas zieleni niż chodnik.
Kierowcy skręcający na zielonej strzałce z ul. Potokowej w ul. Słowackiego sugerują się starymi pasami i zatrzymując się przed nimi znajdują się na środku nowego przejścia . Chodzę tamtędy codziennie i notorycznie zdarza się, że nieomal dochodzi do rozjechania pieszego. Problem jest naprawdę spory. Generuje to dużo nerwów i sytuacji, gdzie kierowca hamuje tuż przed człowiekiem, który wszedł na jezdnię.

Prace na tym skrzyżowaniu są elementem budowy nowej ścieżki rowerowej zleconej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Poprosiliśmy DRMG o komentarz.

- Zadanie związane z budową drogi rowerowej na ul. Potokowej nie jest skończone. Docelowe oznakowanie poziome będzie wykonane w tym miesiącu. M. in. w związku ze zaprojektowaną zmianą dotychczasowej lokalizacji przejścia dla pieszych, nastąpi również na nim korekta oznakowania poziomego. Przedmiotowe przejście dla pieszych jest obecnie oznakowane właściwym znakiem pionowym, funkcjonuje na nim również sygnalizacja świetlna (sygnalizatory dla pieszych i rowerzystów) - Aneta Niezgoda, Specjalista Zespołu ds. Informacji Publicznej, Biuro Komunikacji Społecznej.
Wszystkie prace związane z budową nowej ścieżki mają zakończyć się w sierpniu. Wykonawcą wartych 4,5 mln zł robót jest firma WPRD Gravel.
Agata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (90) 2 zablokowane

  • (2)

    Jeszcze powinni dać próg zwalniajacy i odpowiednie oświetlenie jak pieszy zbliża się do przejścia .

    • 22 38

    • Czy jest jakiś artykuł gdzie nie wypisałeś swoich mądrości?

      • 14 2

    • Zgadza sie w Gdańsku raju dla piratów drogowych powinien byc próg zwalniajacy przed kazdym przejsciem dla pieszych

      • 2 2

  • Przy jeździe na pamięć 90% kierowców (6)

    Tylko czekać na potrącenie

    • 53 12

    • (3)

      nie jeżdżą na pamięć tylko zgodnie z oznakowaniem.

      • 11 8

      • no to w takim razie mają prawo jazdy do oddania

        • 5 10

      • zgodnie z przepisami

        Zielona strzałka daje możliwość skrętu po ustąpieniu pierwszeństwa wszystkim - nawet tym co poruszają się niezgodnie z przepisami

        • 8 0

      • jeśli ktoś twierdzi, że jeżdżą zgodnie z oznakowaniem limitu prędkości, to się zdziwię

        im szersze jezdnie, tym większa skłonność do lekceważenia limitów prędkości, bez względu na jakość oznakowania pionowego.

        • 2 1

    • janusz

      jezdze na pamiec, ale na kursie nauczyli mnie tez obserwowac znaki poziome, pionowe przejechalem w swoim zyciuze ze150 tysiecy km( mam 27lat) i jakos nikogo nie potracil;em

      • 4 2

    • Tu chodzi o błędne oznakowanie, a nie jazdę na pamięć

      Kierowcy są wprowadzani w błąd, bo widzą pasy dla pieszych kilka metrów dalej niż przebiega nowe przejście i tam zamierzają ustąpić pierwszeństwa, a tymczasem pieszy może się pojawić na jezdni wcześniej.
      Nie rozumiem, jak można oddać taką inwestycję nie zamalowując starych pasów i nie malując nowych we właściwym miejscu. Takie rzeczy to tylko u nas. A jak kogoś potrąci samochód, to wszyscy będą wymądrzać się, że kierowca nie zachował ostrożności.

      • 5 1

  • Czemu piszecie "W związku z budową nowej trasy rowerowej" (4)

    przeciez tam robiono wszystko. kanalize skrzyzowanie chodnik. trasa rowerowa to najtanszy element tej inwestycji. i wcale nie jest nowa bo tam trasa rowerowa była. poza jednym krótkim odcinkiem nawet w dosc dobrym stanie.

    • 65 6

    • Mało tego, w okolicy skrzyżowania zlikwidowano DDR i zastąpiono ją chodnikiem xD I to jest ponoć inwestycja rowerowa (tak przedstawiana w mediach).

      • 8 0

    • Dokladnie tak tam była droga rowerowa i był przejazd rowerowy który zlikwidowali!!! (2)

      Dlatego można pisać tylko o remoncie drogi rowerowej i likwidacji przejazdu rowerowego. Ale tak właśnie urzędasy kłamią podają nieprawdziwe informacje .

      • 4 1

      • zamiast odcinka z separowaną strefą do jazdy rowerem stworzono przestrzeń (1)

        na której ruch pieszy i rowerowy miesza się bez większych problemów - jest dość miejsca, by przytomni uczestnicy ruchu (piesi i rowerzyści) wiedzieli, jak się mają zachować by nie wchodzić w zbyteczne konfliktowe interakcje. Różnice prędkości obu grup użytkowników w tym miejscu są pomijalnie małe. Warto się uczyć pokojowego współżycia nie oczekując wszędzie separacji, na której zyskują tylko cierpiący na samochodozę.

        • 1 2

        • Skoroctyle miejsca, to czemu nie odseparowano ruchu?

          • 2 0

  • Notorycznie dochodzi tam do rozjechania pieszych.... No noenormalna., nie wie o czym pisze

    • 16 4

  • powinny być przejścia bezkolizyjne (9)

    jak najwięcej

    • 28 18

    • Dokładnie (6)

      Auta w tunel podziemny i po problemie

      • 9 3

      • (4)

        Raczej piesi. Wiele takich przejść funkcjonuje od lat i spisują się świetnie, a na pewno są tańsze niż robienie podziemnych przejazdów samochodowych. Chociaż najekonomiczniej wychodzą chyba kładki, tez są spoko.

        • 4 14

        • taki tekst może pisać jedynie osoba nie potrafiąca wyjść poza myślenie zdominowane (3)

          przez chęć maksymalizowania przepustowości korytarzy ruchu drogowego dla aut. "Bezkolizyjne" przejścia dla pieszych (czytaj podziemne tunele lub kładki) nie funkcjonują świetnie: są wylęgarnią wielu patologicznych zjawisk, nie są wygodne dla osób z bagażem, wózkiem dziecięcym czy na wózku inwalidzkim. Interesy osób chcących "bezkolizyjnie" jeździć samochodem muszą ustąpić przed interesem zwykłych mieszkańców, niekiedy tylko korzystających z samochodu, tak jak wszyscy.

          • 3 6

          • (2)

            Ja jestem zwyklym mieszkancem i pieszym i chetnie bym widzial kladki na kazdym przejsciu przez wielopasmowke. Jak dla mnie swietna sprawa. :)

            • 3 2

            • (1)

              kładka to schody. z doswiadczenia wiem ze to nie działa. wszedzie gdzie są przejscia i obok tunel/kładka 80% wybiera przejscie. woli stac i poczekac niz sie wspinac po schodach. taka prawda

              • 0 1

              • Z moich obserwacji wynika coś zupełnie odwrotnego.

                • 1 0

      • Lemingi na leczenie i PO problemie!

        • 0 0

    • wystarczy obnizenie drogi, zeby zrobic "kladke" poziomą. wilk syty i owca cala

      • 6 2

    • Trolu bezkolizyjne to dla ciebie likwidacja przejsc!!

      • 2 4

  • (2)

    Odpowiedź DRMG smuci. Zero refleksji nad problemem. To że oznakowanie zostanie (kiedyś) poprawione, tego można się domyślić. Mowa jest o stanie obecnym. Można zrobić na szybko żółtą tymczasową zebrę i problem by zniknął. Ale lepiej udawać, że nic się nie dzieje.

    • 83 0

    • wer (1)

      sa farby czarne do zamolowywania pasow.

      • 2 0

      • Stare pasy się frezuje, a nie zamalowuje czarną farbą, która się ściera i odsłania ponownie stare białe pasy. W mieście pełno jest takich przykładów prowizorki.

        • 2 0

  • śmigam tam codziennie rowerem i nie zauważyłem większego problemu.
    Pod warunkiem że ci co mają czerwone stoją, a ci co zielone idą lub jadą.
    Nikt mnie nie chciał tam zabić

    • 11 20

  • Przynajmniej budują a nie tylko malują (2)

    W innych miastach częściej malują niż budują.

    • 24 9

    • Jedyne prawidłowo zrealizowane zadanie to

      budować i malować, jedno bez drugiego jest bezsensu, bo tylko udaje przemyślaną inwestycję

      • 3 0

    • jak widać Gdynia i Gdańsk powinny połączyć siły

      budowanko i kolorawnko razem !

      • 2 1

  • Wystarczy tylko (1)

    Zmienić zieloną strzałkę na pomarańczową, migająca oraz opóźnić jej wyświetlanie w stosunku do zielonego na przejściu o 5 sekund. Na wielu skrzyżowaniach jest dokładnie odwrotnie - i przez tych kretynów jest właśnie najwięcej potrąceń.

    • 28 6

    • napisz do ministerstwa

      ale oni wolą się zajmować ważniejszymi sprawami...

      • 4 0

  • Kierowcy, jak zwykle, jeżdżą na pamięć

    W Polsce, w przeciwieństwie do zachodu i północy Europy, kierowca się nie spodziewa że na jezdni pojawi się inny użytkownik drogi, pieszy, motocyklista. Bo przecież droga jest jego, a jak zrobi komuś krzywdę, to nie jego wina.

    • 24 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane