Niedźwiednik

Serwis poświęcony dzielnicy Gdańsk Niedźwiednik

Wiadomości

Termin wznowienia ruchu na linii PKM nadal nieznany


Zarządca linii PKM i władze województwa nie wiedzą, kiedy uda się przywrócić pociągi na trasę Kolei Metropolitalnej. Wciąż trwa inwentaryzacja strat i opracowywanie dla nich projektów naprawczych. Optymistyczna wersja zakłada, że pociąg na linii PKM zobaczymy na początku sierpnia. Pesymistyczna natomiast mówi o pierwszym kursie we wrześniu.



Czy odczuwasz utrudnienia z powodu wstrzymaniu ruchu na PKM?

tak, z tego powodu przesiadłem się do auta 27%
tak, ale korzystam z komunikacji zastępczej 12%
nie, ale wiem, że jej brak to spore utrudnienie 18%
nie, na szczęście nie muszę nią jeździć 43%
zakończona Łącznie głosów: 1936
Przypomnijmy, że w nocy z czwartku na piątek w Trójmieście wystąpiły ulewne deszcze. Miejscami spadło nawet 160 l wody na metr kwadratowy. W efekcie poważnym uszkodzeniom uległy nasypy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kolejarze wstrzymali ruch z myślą o bezpieczeństwie pasażerów, którzy są zmuszeni korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Sytuacja utrzymuje się, mimo że minął już praktycznie tydzień od ulewy.

Na całej długości linii PKM zaobserwować można obsunięcia nasypów kolejowych, przy czym na odcinku od łączenia linii 248 z linią 201, relacji Gdynia - Kościerzyna do przystanku Gdańsk Port Lotniczy zostały już przeprowadzone prace naprawcze oraz testy linii i próbne przejazdy, co pozwoliło we wtorek udostępnić ten odcinek przewoźnikowi - spółce PKP SKM w Trójmieście.

Zobacz rozkład jazdy pociągów w czasie utrudnień.

Kolorem pomarańczowym został oznaczony wyłączony z ruchu fragment linii PKM.
Kolorem pomarańczowym został oznaczony wyłączony z ruchu fragment linii PKM. graf. Trojmiasto.pl
Data powrotu składów nieznana

Prace o różnym charakterze prowadzone są obecnie na całej długości linii. Została ona podzielona na odcinki i w zależności od potrzeb i zaproponowanych przez projektanta rozwiązań, wykonywane są prace porządkowe oraz zabezpieczające, na wypadek ewentualnych kolejnych opadów.

- Dokumentację prac naprawczych dla poszczególnych uszkodzeń opracowuje firma Transprojekt Gdański, która przygotowała przed laty projekt budowlany linii. Co ważne jednak, na ten moment nie mamy pełnej inwentaryzacji i trudno na tę chwilę wskazać, kiedy uda się przywrócić ruch - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego odpowiedzialny za projekty transportowe.
Nieoficjalnie udało się nam ustalić, że optymistyczna wersja zakłada wznowienie ruchu pociągów na linii PKM na początku sierpnia. Pesymistyczna natomiast mówi o pierwszym kursie dopiero we wrześniu. Pod znakiem zapytania stoi funkcjonowanie systemu sterowania ruchem kolejowym. Jeśli okaże się, że został on zniszczony, prace naprawcze wydłużą się znacząco.

Linia PKM ubezpieczona

Linia znajduje się w pięcioletnim okresie gwarancyjnym, a dodatkowo została ubezpieczona m.in. od takich zdarzeń, jakie miały miejsce w miniony piątek. Można więc powiedzieć, że jest podwójnie zabezpieczona, a rola spółki PKM ogranicza się do koordynowania przepływu informacji między ubezpieczycielem a wykonawcą.

Nadmieńmy, że roczna składka za ubezpieczenie majątkowe linii kolejowej wynosi ok. 160 tys. zł.

Opinie (374) 5 zablokowanych

  • eeee tam (31)

    Tristar nie zadziałał, PKM-ka "spłynęła"... ważne, że publiczne pieniądze zostały dobrze wydane.

    i za to właśnie szanuję nasze władze.

    • 545 33

    • (8)

      Takich mamy inzynierow ,wykonawcow ... moze unia placi ale projektuja i wykonuja Polacy ...ciemny,chciwy, niedouczony lud to MY ...

      • 33 63

      • douczeni są, ale dokonują odbiorów byle jak- byle szybciej (3)

        • 50 8

        • Szwagier by to zrobił lepiej.

          • 42 3

        • taka kultura techniczna, panie (1)

          a właściwie to jej brak. w szkole nie uczą, w pracy nie uczą, to skąd ma być?

          • 28 1

          • ...ciemny,chciwy, niedouczony lud to MY ...

            Oj, to niestety prawda - widoczna w zyciu, zachowaniu, a nawet w wynikach wyborow..

            • 5 3

      • Widzę, że dobrze znasz siebie i po sobie i swoim ogródku oceniasz inżynierów i wykonawców. Podaj nazwę swojej firmy - będziemy omijać szerokim łukiem.

        • 19 23

      • Jakich inżynierów - przeca to projektują studenciaki, inżynier to się może co najwyżej podpisuje pod tym.

        • 6 1

      • tanio nie znaczy dobrze, stara zasada, ale najtańszy wygrywa

        • 5 0

      • Masz rację, ale Wolactwo nie znoszące krytyki ciebie zminusuje

        • 1 0

    • a tak się Sławku Nowaku chwalił a to pendolino a to PKMką a tu wzięło i się posypało (16)

      • 46 10

      • (15)

        jechales kiedys pendolino czy tylko informacje czerpiesz z radia MA RYJA ?

        • 25 36

        • pendolino to niewypal gamoniu.. bydgoska pessa produkuje rownie szybkie pociagi (14)

          na nasze tory i warunki a kosztuje niemalze 1/3 tego

          typowy POwski przekret

          • 47 26

          • (10)

            tepaku pissdzielski kiedy pendolino bylo zamawiana to pesa nic takiego nie produkowala i nawet nie planowala zeby produkowac ...

            • 22 34

            • Zgoda (9)

              ale DART zaprojektowała i wdrożyła w 2 lata i wyszło 1/3 tej ceny co pendolino

              • 28 15

              • (1)

                I 9/10 było nie sprawnych przy odbiorze. Poszukaj sobie info o tym

                • 20 12

              • wPolityce i wSieci nie ma :(

                Gdzie jeszcze mozna znalezc wiarygodne info?

                • 11 1

              • (6)

                ale jak piss..dzielski tepaku mozna bylo zrobic przetarg z udzialem firmy (PESA) ktora nie produkowala takich pociagow i nie planowala ich produkowac ? takie przekrety to tylko PISS dy robia...

                • 6 12

              • a (2)

                Czy to jest ta POwska polityka miłości? Zalatuje tu mową nienawiści...

                • 7 6

              • (1)

                na nienawistnych pisslamistow mowa milosci nie dziala . tylko trzeba batem po paskudnych gebach walic ...

                • 2 4

              • pisslamistów?

                to nie PIS chciało islamistów
                to nie PIS leciało do potomków SS na skargę
                to nie PIS założono za niemieckie pieniądze
                to nie PIS wspierały wyborczo niemieckie organizacje
                to nie PIS jest wpierany przez niemieckie media - Newsweek, Fakt, DziennikBałtycki

                trzymajmy się faktów - wynarodowioną antypolską partią jest PO

                • 7 5

              • Alstom to firma znana z okazywania wdzięczności

                w krajach poza Polską mówią na to korupcja ale co tam...

                • 4 1

              • Pendolino (1)

                na 12 krajow w ktorych sprzedawano Pendolino w 11 z nich zarzad francuskiejj firmy zostal posadzony o korupcje. a teraz zgadnij co to za dwunasty kraj co takich oskarzen nie ma.

                • 5 3

              • posadzony czy skazany ??? bo ty w polsce tez posadzasz i co z tego ???

                • 2 0

          • (2)

            To nie tak bo po pierwsze - polscy producenci są dopiero na etapie pierwszej dostawy swojego pierwszego dalekobieżnego EZT na 160 km/h. Pesa to pociąg Dart, a Newag wspólne z firmą Stadler produkuje od niedawna pociąg Flirt 3. Pesa Dart po przeróbkach ma być w przyszłości platformą pociągów szybszych niż 160 km/h (200-250 km/h). Ale to są na razie plany - polscy producenci nie mają obecnie w ofercie pociągu szybszego niż 160 km/h, a tym bardziej nie mieli go osiem lat temu, kiedy ogłaszany był przetarg na wielosystemowe pociągi o maksymalnej prędkości 250 km/h. Po drugie - wyżej wymienione pociągi Dart i Flirt 3 wcale nie są dużo tańsze od Pendolino. Koszt jednego pociągu Pendolino to ok. 84 mln zł. Jeden pociąg Flirt 3 kosztuje ok. 58 mln zł, zaś jeden Dart ok. 50 mln zł, przy czym: - są to pociągi krótsze o 37 m, - zabierają o 42-50 pasażerów mniej, - są dużo lżejsze, - są o 90 km/h wolniejsze, - mają prawie 2 razy mniejszą moc, - są jednosystemowe, więc nie będą mogły jeździć za granicę, gdzie jest inne napięcie, - nie spełniają surowych przepisów pociągów dużych prędkości, m.in. nie są ciśnieniowo szczelne. Taka cecha sprawia, że np. w Pendolino jadącym 250 km/h jest bardzo cicho.
            Na ok 88% w Polsce prasy pociągi Pendolino bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220- 240 km/h. Na pozostałej części(dotyczy TYLKO bardziej krętych fragmentów linii GD- Wwa!) faktycznie max. prędkość to 160- 180 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego.

            • 19 1

            • (1)

              I to co napisales jest dla mnie pierwszym rozsadnym i obiektywnym komentarzem pod tym tekstem.
              Reszta to przsciganie sie w laickiej wiedzy, wyzwiska i wyliczanki kto ile willi wybudowal.
              Widac tu czarno na bialym ze mial racje ten kto na poczatku komentarzy napisal ze narod mamy ciemny, chciwy i niedouczony..

              • 14 0

              • niestety tego ksiundz radio Ma Ryja i tv sr*m nie powiedzialo wiec nie wiedza matolki z PISS

                • 1 0

    • to jak z deweloperka - pozdrawiam robyg przy jabloniowej - tam rowniez skarpy sie osunely jak ta pkm i deweloper uwaza ze wszytk

      buduje sie bardzo strome nasypy.. prawie pionowe i nie sposob aby to nie splynelo..

      inzyniezy po uczelnaich technicznych, a tyle bubli budowlanych niemalze wszedzie, ze mozna smialo nazwac ich gamoniami

      i nie ma co psioczyc ze takie wytyczne dostaja.. bo to wlasnie inzynierzy sa decydentami czy cos przepuscic czy nie!!!

      • 42 3

    • no jasne bo ile nowych willi postawiono

      a do tego okoliczne towarzystwo może teraz żyć ze zbierania butelek przez nas opróżnionych

      • 9 3

    • 'PKM-ka na gwarancji'

      Dobrze, że jest jeszcze na gwarancji to się do reklamacji odda.. Miejmy nadzieje tylko, że budyń nie wyrzucił paragonu... O ile go wziął!!!

      • 27 3

    • ch d i kamieni k

      tak wygląda gospodarowanie PO w Gdańsku
      Bylejakość na każdym kroku...

      • 14 13

    • I jeszcze lotnisko w Babich Dołach

      Dzię-ku-je-my !!

      • 2 1

  • A mialo byc kilka godzin. (6)

    Wiedzialem ze tak bedzi. Jak ruszy w tym roku to bedzie dobrze.

    • 288 2

    • (2)

      W tym roku raczej małe szanse,aby ta linia ruszyła.A jeśli ruszy w nowym rozkładzie jazdy od grudnia 2016 roku to na pewno nie w takim kształcie jak było do zamknięcia trasy.Dziwię się jednocześnie,że ZTM nie wzmacnia lini "210" i nie uruchamia szybkiego połączenia z lotniskiem,skoro PKM umarła.

      • 31 4

      • 210 (1)

        Jak PKM ruszyła, to ZTM nie ograniczył liczby kursów 210. To i teraz nie muszą zwiększać.

        Kursów to powinien dołożyć Gryf na 800, 801 i 810.

        • 9 3

        • "210" zostało ograniczone po uruchomieniu PKM,wcześniej kursowało co 30 minut w dzień powszedni,obecnie "210" kursuje dość nieregularnie co ok 40 minut w dni robocze,a w dni świąteczne i soboty co godzinę.

          • 12 1

    • Linia 142 i 129

      142 do przywrocenia od zaraz, a 129 niech jezdzi caly dzien a nie tylko kilka razy na dobe!

      • 12 1

    • kto (1)

      mi teraz zwróci za paliwo??? muszę jeździć samochodem bmw 5 litrowy silnik. A to pali jak smok.

      • 1 1

      • Sprzedaj ten szmelc

        Szkoda kasy

        • 0 1

  • bardzo chciałabym żeby PKM jeżdziła na północ Gdyni. Szkoda, że nie da aby do nas dojeżdżała, (3)

    • 87 10

    • (1)

      a po co?? pewnie woziłoby ciebie i powietrze. Zobacz przykład Gdańska gdzie obcieli połowę połączeń bo to całe PKM jest nierentowne i przynosi tylko straty. Jedynie na trasie z Kartuz i Kościerzyny to się opłaca ale w Gdańsku wozi tylko powietrze.

      • 4 15

      • masz gdzies na swiecie rentowne koleje pasażerskie idioto.

        • 0 1

    • a ja chce PKM na Hel i do Malborka no może jeszcze do Starogardu

      też sobie podojeżdżam spalinowym tramwajem za tryliard zmarnowanych pieniędzy

      • 1 0

  • (9)

    Tylu pasażerów miała PKM-ka... Tak serio to straty wielkiej nie ma.

    • 94 165

    • Głupi ma zawsze szczęście! (2)

      Było pewne że zamknięcie nierentownej linii będzie skutkować zwolnieniami a nawet sądem dla odpowiedzialnych tej błędnej decyzji ale zamknięcie ze względu na katastrofę przyrodniczą zwalnia od odpowiedzialnosći

      • 20 9

      • (1)

        Straty wielkiej nie ma. Jeszcze na tym zarobią bo nie będą dokładać do nierentownej linii

        • 11 1

        • Ciekawe, co w tej sytuacji robia pracownicy w budynku PKM w Matarni ?

          samochodów dookoła pełno, a pociąg nie jeździ, czy teraz obsługują autobusy ? Na pewno prezes ma się dobrze, nawet jak by cała pkm-ka nie chodziła, on wyjdzie na swoje.

          • 14 1

    • (1)

      jechales kiedys PKM ? ja ostatnio wsiadlem na lotnisku i miejsc siedzacych nie bylo ...

      • 54 6

      • Durnie typu szpilek mają zawsze najwięcej do powiedzenia

        • 26 7

    • bzdury gadasz

      Jezdzilem codziennie rano do pracy i bardzo bardzo czesto z pracy, bylo duzo ludzi, czesto bywaly dni ze nie bylo gdzie usiasc, wiec nie hejtuj

      • 12 2

    • (1)

      PKM taki mis z filmu ,,Mis''. Jeszcze tylko protokol zdawczo-odbirczy i sa do przodu.
      Teraz zadna komisja nie powie ze PKM przynosi straty. Jest mis , ale nie uzywany.

      • 5 4

      • zlikwidowac caly transport (autobusy ,tramwaje itp) w miescie bo przynaosi straty a potem wydac wielokrotnie wiecej kasy na walke z korkami i drogi ??? jestes glupawym "misiem "...

        • 1 2

    • Bzdura

      Tysiące ludzi nią jeździło codziennie do i z pracy, a także do i z uczelni. Wiem, widziałam, jeździłam codziennie. Gdybym miała korzystać z sugerowanej komunikacji miejskiej, moja droga do pracy wydłużyłaby się SZEŚCIOKROTNIE. I to przy założeniu braku opóźnień tramwajów i autobusów, a także korków...
      Nie ma co powtarzać zasłyszanych opinii o braku podróżnych. Wystarczy wsiąść, jak już będzie jeździła. Polecam próbę znalezienia miejsca siedzącego w godzinach szczytu.

      • 4 2

  • Dramat (19)

    Czy nasypy byly odpowiednio wykonane/zabezpieczone?

    • 273 6

    • nie były (3)

      • 47 5

      • Te co Hitler wybudował (2)

        były odpowiednio zabezpieczone, te nowe roku nie wytrzymały!

        • 34 7

        • Tak Hitler budował w 1914 roku... (1)

          • 24 1

          • Jego stary.

            • 5 2

    • zamki

      pardon - tory na piasku......

      • 28 4

    • (9)

      Nasyp na Kiełpinku spływał juz podczas budowy. Woda stała pod wiaduktem. Odpompowali zasypali piaskiem i git. Wiadome było , ze przy większym deszczu zjedzie. Odbiory to był żart. Podjeżdżała ekipa z Budimexu i pobierali flaszki od kierownika budowy i odbiór załatwiony. Sam to widziałem. To samo z zagęszczeniem ziemi pod tory na odpierdziel byle szybciej.

      • 63 12

      • (6)

        a to ciekawe
        bo za odbiory odpowiadali inspektorzy PKM
        a ty byłeś co najwyżej pracownikiem podwykonawcy więc nawet nie mogłeś tych odbiorów widzieć

        • 16 26

        • znalazł się obrońca ucisnionych skoro tam pracowałeś to (2)

          też Twoja wina złodzieju i oszuście

          • 22 22

          • Nie pracowałem ale chętnie przekaże twoje wypowiedzi dalej (1)

            ciekawe czy będziesz miał na tyle odwagi żeby je podtrzymać publicznie ;-p
            ty z tych wiecznie zapijaczonych podwykonawcow? kradnaych paliwo i wszystko inne na lewo?
            legendy o was krążyły :-D

            • 20 11

            • Dokladnie z tych.

              • 11 3

        • (2)

          Wytłumacz czemu nie mogłem widzieć. Może ich po prostu nie bylo.

          • 14 3

          • (1)

            ja nie w temacie
            ale trochę nieładnie się pod kogoś podszywac kolego
            ciebie tam na pewno nie bylo

            • 2 9

            • a ja myślę, że on tam na pewno był

              na pewno
              był i widział
              no

              • 6 0

      • (1)

        Budimex biedą leci tylko frajerzy wygrywają takie tanie przetargi..
        Serwis flot samochodów Budimexu wygląd jeszcze biedniej niż wykonanie nasypów pod PKM...Co taki młody kierowniczek budowy w rurkach może wiedzieć o budowaniu jak swojemu przełożonemu kawkę poranną codziennie zanosi..
        Ciekawe kiedy będą walić się ich wielopiętrowe budowle z pseudo-betonu.
        Jak budowali PKM wszędzie reklama BUDIMEX - czemu teraz przy reklamacji nie wieszają swoich bilbordów ...

        • 19 1

        • Budimex

          moze to od Budyń-ex

          • 3 0

    • podpowiadam (1)

      nasyp budowany przed wojną nie spływał, bo poza zbrojeniem, zagęszczeniem miał wbijane pale dębowe utrzymujące jego stabilność. Może przy naprawie wziąć to rozwiązanie pod uwagę

      • 27 1

      • A skąd ty wiesz, czy nie spływał w pierwszym roku po budowie? :)

        Może budowali z ukorzenioną na metr trawą? ;)

        • 6 18

    • ekspertem absolutnie nie jestem, ale z tego co widziałem, to zastanawia mnie jedno: czemu choćby krzaków tam nie posadzili? Cokolwiek, co ukorzeni się blisko pod powierzchnią nasypu. Chociaż na kilka lat, zanim ta ziemia się uleży.

      Bądź co bądź poprzedni wytrzymał długo...

      • 11 0

    • Były ubezpieczone

      i wystarczy

      • 0 0

  • Wątpię by w sierpniu ruszyła PKMka (5)

    Musi minąć miesiąc czasu zanim ziemia na naprawionym nasypie siądzie tak by można było po nim puścić pociąg..

    • 127 7

    • (1)

      Może ruszy w sierpniu,ale będzie to sierpień 2018 roku,gdyż linię trzeba zbudować na nowo,ten sierpień 2018 to termin optymistyczny,pod warunkiem,że znajdzie się ok 1mld zł na budowę,w wariancie realnym linia może będzie uruchomiona ok 2028 roku,o ile władze wojewódzkie w ogóle zdecydują się na odbudowę tej linii.Raczej województwo przeznaczy te pieniądze na rozbudowę dróg kołowych i rozwój komunikacji autobusowej.

      • 18 15

      • a są drogi niekołowe?

        może na prostopadłościanach jakieś be em fu jeźdżą?

        • 3 2

    • Nie ma sensu jej już uruchamiać

      Po czymś takim nikt już nie zaufa.
      Nikt nie zwiąże żadnych planów z czymś, co pierwszy deszcz znowu wywali w kosmos.

      Z tego samego powodu nie udało się reaktywować Amigi po upadku Commodore - ludzie stracili zaufanie do marki.

      • 21 14

    • To robota dla prokuratora (1)

      Trzy lata temu jak były odbiory zgłaszano uwagi, że nasyp ma za duży kąt nachylenia, a jego drenarz jest g*wno warty tak jak i nasadzanie roślinami które mają utrzymać wszystko w kupie. Cz za miliony wydane na naprawę zapłaci Beckham-Świlski, czy tylko pierdyknie sobie nowy balejaż? A po naprawie pewnie znowu uroczyście przetnie wstęgę. I co na to g*wno były prezes PKM odpowiedzialny za prace budowlane, a obecnie za he he integrację.
      I gdzie jest te 5 mln pasażerów? Wiesz Świlski co zrobię? Tak długo będę odwiedzał z dokumentami NIK i CBA aż zobaczę cię picusiu za kratkami. O odpowiedniej informacji do UE też nie zapomnę. Jednym słowem bój się.

      • 22 5

      • Trzymamy cię za słowo, mocny w gębie

        ...a nawet za jaja, o ile je masz.

        • 7 6

  • (2)

    I wychodzą te mieszkania i inne machloje Mumina - pewnie o wiele większe niż w mediach. Wychodzi to branie w kieszeń przez rządzących złodziei przy każdej większej inwestycji! Najwięcej biorą w kieszeń przez oszczędzanie i stosowanie najtańszych i g*wnianych technologii i materiałów.

    • 191 12

    • to POlska w budowie, przytulić dotacje, wystawić faktury zaksięgować przelewy

      sens inwestycji oraz jakość wykonania to sprawy drugo a nawet trzeciorzędne

      • 20 2

    • im miś jest droższy .......

      Prezes Ochódzki stwożył statut PO - nawet nazwa skrót jest od jego nazwiska.

      • 7 0

  • został udostępniony odncinek np. Gdynia -Port Lotniczy (6)

    Czy to oznacza, że jeździ tam już PKM-ka?

    • 43 7

    • Nie, pociągi SKM jeżdżą tylko w relacji kartuzy-lotnisko-kartuzy a z Gdyni tylko do Kościerzyny i z powrotem

      • 16 1

    • tak dzisiaj jechałem (1)

      • 4 13

      • szpilek debilek

        • 2 0

    • to ciekawe, bo wiadukt na Wielkim Kacu (w stonę obwodnicy) też był podmyty (1)

      a remont zakończył sie ledwie kilka tygodni temu

      • 8 0

      • Tego wiaduktu nie budowano dla PKM

        • 9 1

    • Nie jeżdzi :(

      • 4 0

  • Kto to budował i odbierał? (1)

    Kolejny dowód na to, że PKM to kolos na glinianych nogach. Nie dość, że biznesowo projekt daje radę, to jeszcze się okazuje, że mamy fuszerkę budowlaną.

    • 207 10

    • Raczej kto projektował

      Góra nasypów z torami to dach. A z dachu każdy normalny robi spływ rynnami. A w PKM zrobiono spływ po ścianach nasypu i nieszczęście na życzenie gotowe.

      • 13 2

  • (5)

    Chyba fuszerka co..?

    • 161 6

    • alez skad fuszerka ! .. oszczednosci ) (1)

      tam grama kamieni i zwiru czy zbrojenia nie widac wiec moze ktos chcial oszczedzic na tluczniu kamiennym i na stali do zbrojenia wiec zrobil to tylko z piasku . nie przewidzieli iz tak szybko ulewa odsloni ten kit . Tam widac sam piasek jakby nic innego w srodku nie bylo. calkiem realne ze teraz bedzie trzeba caly nasyp na trasie rozebrac i zrobic nowy. To podobnie jak z autostrada gdzie zwir i kamien wywozili kolesie a dawali odpady i sedesy pod bo mysleli ze nikt tego nie zobaczy . To moga byc '' oszczednosci '' na grube miliony jak cos zastapiono piaskiem . ' Oby nie !

      • 26 3

      • Oszczędności???... po prostu oszustwo...

        • 24 1

    • ależ nie ! ! ! (2)

      to wina deszczu, niepotrzebnie padał

      • 26 0

      • (1)

        Po prostu - jeśli skojarzy się termin oddania PKM i byłych wyborów - wszystko będzie jasne :) i mamy co mamy. Fuszerka odwalona by PKM ruszyła. Teraz Kaczor będzie wszystkiemu winny :)), bo platforma popłynęła jak nasypy ;)

        • 16 1

        • to wina

          pisu bo dali sobie podwyżki a nasypy krew zalała ze złości i stąd te osuniecia

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Zdjęcia dzielnicy Niedźwiednik

    Pozostałe wiadomości z dzielnicy Niedźwiednik

    Pozostałe newsy

    Forum dzielnicy Niedźwiednik