- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (298 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (418 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (275 opinii)
- 4 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Ruszają konsultacje w sprawie Kolei Metropolitalnej
Po kilku miesiącach ciszy wokół budowy Kolei Metropolitalnej, coś drgnęło. Urzędnicy rozpoczynają cykl spotkań z mieszkańcami, by dzięki ich podpowiedziom jak najlepiej skomunikować linię z dzielnicami Gdańska.
- Chcemy poznać opinie mieszkańców dotyczące lokalizacji przystanków i rozwiązań komunikacyjnych w okolicy, np. parkingów dla aut i rowerów - mówi Krzysztof Rudziński, prezes samorządowej spółki Pomorska Kolej Metropolitalna w rozmowie z Gazetą Wyborczą, która opisuje sprawę.
Spotkania (pierwsze z nich odbędzie się 14 września w Osowej, pozostałe: patrz ramka pod tekstem) są organizowane także dlatego, by zakończyć prace nad raportem środowiskowym opisującym ostateczny przebieg kolei. Jest on niezbędny do realizacji inwestycji.
- Chcemy, by ludzie byli maksymalnie świadomi tego, jak oraz czy zmieni się ich otoczenie. Osoby, których tereny sąsiadują z inwestycją, mają pełne prawo dostępu do informacji, zgłaszania uwag, a zadaniem projektantów jest przedstawienie kilku wariantów inwestycji - zapewnia Rudziński.
Konsultacje będą dotyczyć odcinka z Wrzeszcza do Rębiechowa, który ma powstać do 2015 roku. Na tej trasie planowane są przystanki:
- Gdańsk Wrzeszcz (przy istniejącej stacji )
- Gdańsk Abrahama (przy ul. Wita Stwosza )
- Gdańsk VII Dwór (na wysokości ul. Gomółki )
- Gdańsk Niedźwiednik (na nasypie przy ul. Słowackiego w rejonie nieistniejącego wiaduktu kolejowego)
- Gdańsk Rakoczego (zbieg ul. Rakoczego i ul. Dolne Migowo )
- Gdańsk Myśliwska (w okolicy Wróbla Staw )
- Gdańsk Kiełpinek (między ul. Szczęśliwą a ul. Sąsiedzką, w pobliżu nieczynnej bazy paliw Orlen )
- Gdańsk Matarnia (równolegle do Obwodnicy Trójmiasta, naprzeciw Centrum Handlowego Matarnia , z którym będzie połączony dojściem pieszym - kładka)
- Gdańsk Dolina Krzemowa i Bocznica Petrolot (w pobliżu miejsca odgałęzienia bocznicy od linii nr 235, w rejonie skrzyżowania z ulicą Słowackiego )
- Gdańsk Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy (przy budowanym Terminalu nr 2 )
- Banino (w trakcie przygotowywania)
- Gdańsk Osowa (na terenie istniejącej stacji ).
Z Osowej do Gdyni pociągi pojadą po zmodernizowanej linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe już otrzymały 117 mln zł z UE na modernizację trasy Gdynia-Kościerzyna, której fragmentem jest odcinek Osowa-Gdynia.
Banino - 27 września, godz. 18, w sali Remizy Strażackiej,
Osowa - 28 września, godz. 18, w Szkole Podstawowej nr 81, ul. Siedleckiego 14,
Piecki-Migowo - 29 września, godz. 18, w Zespół Kształcenia, Podstawowego i Gimnazjalnego nr 21, ul. Marusarzówny 1,
Wrzeszcz - 30 września, godz. 18, w II LO, ul. Pestalozziego 7/9,
Strzyża - 1 października, godz. 18, aula nr 43 UG, al. Grunwaldzka 238 A (wejście od ul. Chopina)
Niedźwiednik - 4 października, godz. 18, Zespół Szkół im. Św. Jana de la Salle, ul. J. Słowackiego 101
Matarnia - 5 października, godz. 18, SP nr 7, ul. Mjr M. Słabego 6
Firoga - 6 października, godz. 18, w SP nr 82, ul. Radarowa 26
Opinie (147) 7 zablokowanych
-
2010-08-30 10:51
Kolej Metropolitarna (10)
jest bardzo potrzebna naszemu regionowi! Dzięki niej będziemy mogli szybko się przemieszczać z jednego końca aglomeracji na drugi. Ułatwi to życie wielu obywatelom pomorza. Jeśli ktoś by się miał ze mną konsultować to jestem jak najbardziej ZA!
- 223 6
-
2010-08-30 11:22
Ja bym inwestował kolej gondolową MISTER (2)
W Opolu ten projekt się rozwija. Jedne tory szynobusu nie rozwiązują potrzeby aby komunikacja miejska była rozległa.
Przy okazji kolej gondolowa nie generuje korków.- 6 14
-
2010-08-30 11:24
(1)
Opole i Rzeszów wycofują się z projektu kolei gondolowej
- 8 1
-
2010-08-30 19:52
A kto inwestowalby w kazda inna wymieniona aby zrobic innym na zlosc, ale glownie tak, aby nic nie funkcjonowalo. Prosze tez pamietac o poprawianiu bledow ortograficznych, ktorych nie ma.
- 0 0
-
2010-08-30 12:10
Metropolitalna, nie Metropolitarna (2)
świetnie Jacku, ale najpierw naucz się poprawnie pisać nazwę tego projektu:
Kolej Metropolitalna- 9 10
-
2010-08-30 18:52
obie formy są poprawne
zajrzyj do słownika zamiast pouczać innych
- 6 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-08-30 12:33
uczciwie mówią, że kolej będzie.. (3)
Bo być musi, bo jest absolutnie niezbędna. Trzeba jednak pamiętać, że w ciągu najbliższych 20-30 lat nie będzie na nią pieniędzy. Więc co mają robić urzędnicy przed wyborami? Mówią, ze tak tak kolej będzie i robią sondaże, analizy, koncepcje. Aby do wyborów coś się działo w temacie.
- 18 5
-
2010-08-30 14:57
Dokładnie Rafale! Jednak są ludzie myślący, najlepszym tego dowodem, że 3miasto
w kółko publikuje oklepaną mapkę, na której nic konkretnego nie ma. Zrywy urzędasów, a tak naprawdę polityków pokroju budynia, maja charakter sinusoidalny, gdzie maxima występują raz na 5 lat...
W samorządach powinni rządzić społecznicy a nie karierowicze z partii politycznych, ale do tego kiedyś dorośniemy... mam nadzieję.- 13 3
-
2010-08-30 17:46
(1)
Nie mówią że będzie, ale że wierzą że będzie. To nie to samo. To wybory za pasem.
- 5 2
-
2010-08-30 22:11
a o wierze, jak wiadomo
nie dyskutuje się...
Tylko Trójmiasta szkoda, ale cóż, sami ich wybraliśmy :(- 1 1
-
2010-08-30 10:53
(3)
No i fajnie. Pójdę na spotkania a wcześniej przygotuje szkice i plany bo sam mam kilka pomysłów. Dam z siebie ile mogę bo uważam że to najważniejsza inwestycje w Gdańsku.
- 108 4
-
2010-08-30 11:00
(2)
tylko podpisz się że to Twój projekt po to żeby żaden urzędas nie podpisał się pod nim bo to on zgarnie nagrodę za innowacyjność.
- 20 0
-
2010-08-30 12:01
WIĘCEJ WIARY W URZĘDNIKÓW (1)
- 4 10
-
2010-08-30 12:10
w urzędasów nigdy ! sami sobie wyrobili taka markę i nie bez podstawnie
- 7 2
-
2010-08-30 10:53
Kto będzie dopłacał do kolei? (11)
Koszt tzw. wozokm w komunikacji kolejowej jest dwa razy droższy od komunikacji tramwajowej.
Kto będzie dopłacał za utrzymanie tej kolei?- 10 99
-
2010-08-30 10:54
(3)
samorząd województwa, bo to on będzie inwestorem i właściecielem PKM
- 7 0
-
2010-08-30 11:00
(2)
a kto będzie jeździć na PKM - spółka państwowa SKM?
- 2 1
-
2010-08-30 11:02
(1)
A czy spółka SKM ma jakieś udziały w realizacji?
- 3 0
-
2010-08-30 11:12
na razie nie ma
- 1 1
-
2010-08-30 11:01
(2)
Ciekawe co chcą powiedzieć ci, którzy negują tą opinię w której jest logiczne pytanie?
- 1 5
-
2010-08-30 12:17
zapewne "jestem glupi, nie rozumiem pytania"
- 2 3
-
2010-09-22 13:05
nie każda kolej jest nierentowna
nierentowne są linie kolejowe do małych miejscowości- regionalne i tam trzeba dopłacać duże sumy natomiast ruch szybkiej kolei w dużych aglomeracjach jest opłacalny - są to zarówno bezpośrednie zyski z wpływów za bilety jak również zyski pośrednie: ekologiczne- mniej zanieczyszczeń, zmniejszenie ruchu aut- mniej korków, sprawny transport publiczny to pozytywny wizerunek aglomeracji co przekłada się na turystykę
zadam pytanie- czy wyobrażacie sobie rozwój trójmiasta (i okolic) bez istniejącej skmki?, pomyslcie jak ważnym jest ona elementem w rozwoju, pomyślcie jakim impulsem będzie Kolej Metropolitalna
i drugie- dla osób które miały okazję poruszać się S i U bahnami w Berlinie, jak postrzegacie miasto ze sprawną komunikacją? tam mimo remontów jeździ się naprawdę sprawnie
pozdrawiam .....również kontestatorów- 0 0
-
2010-08-30 11:21
jeżeli kole będzie pod egidą Grypy PKP lub SKM Trójmiasto, zawsze ktoś będzie dopłacał. WJaponii tylko nie dopłącają. (2)
A może zlikwidujmy SKM Trojmiasto, czym będzesz się przemieszczać na tej trasie?
- 0 0
-
2010-08-30 11:25
(1)
SKM powinna byc samorządowa a nie jest bo np taka Gdynia ma w nosie do tego zwiazki zawodowe rzadza betonem
- 2 1
-
2010-08-30 12:17
malo wiesz duzo pleciesz glupot
- 1 2
-
2010-08-30 22:55
Do dróg ciągle dopłacamy wszyscy
Do eksploatacji dróg ciągle wszyscy dopłacamy ogromne pieniądze (większa część z podatków, mniejsza z akcyzy) a kolej wbrew powszechnie panującym opiniom musi radzić sobie sama (no prawie). A to wszystko po to, żeby nakręcać transport drogowy - przynoszący wiele większe dochody koncernom paliwowym. Mamy do czynienia z dyskryminacją kolei i jednoczesnym uzależnieniem Polski od potentatów naftowych (ogólnie to ropa jest z zagranicy a energia elektryczna z naszego węgla; dodatkowo dochodzi dużo mniejsza sprawność energetyczna transportu drogowego niż szynowego (nawet z trakcją spalinową)).
- 2 0
-
2010-08-30 10:54
Nikt tego nie doczeka (1)
Widząc postępy jaki idą przy projektach ect,znając naszych urzędasów,
nikt z naszego pokolenia Kolei Metropolitalnej niestety nie doczeka- 37 34
-
2010-08-30 15:26
ja jestem z długowiecznej rodziny i jeszcze młody w sumie
dam radę, doczekam
- 2 2
-
2010-08-30 10:54
A ja tam nie wierzę... (2)
I tak nie wezmą opinii mieszkańców pod uwagę i zrobią po swojemu, a jak nie wypali, to zwalą na mieszkańców.
- 34 9
-
2010-08-30 12:25
Juz za 4 lata Polska bedzie mistrzem świata...
- 1 0
-
2010-11-10 08:21
a ty nie wierzysz? ...
a jakie masz opinie na temat PKM? coś konstruktywnego dla sprawy chciałbyś dodać?
- 0 0
-
2010-08-30 10:55
Juz sie nie moge doczekac! (1)
Oby nie trwalo to tyle lat co budowa metra w Wawie :)
- 59 2
-
2010-08-30 10:56
i raczej się nie doczekasz
- 4 3
-
2010-08-30 10:55
Pojazdy dwusystemowe - przyszłośc transportu
Powinny na linii PKM kursować spalinowo-elektryczne pojazdy tak aby potem mogły bez trudu dalej jeździć gdzie nie ma trakcji elektrycznej.
Takie rozwiązania od wielu lat stosowane jest na zachodzie.- 40 9
-
2010-08-30 10:56
Zapomnieliście dodac informacje że owstanie przystanek Ikea ;-) (1)
kolejna przedwyborcza kiełbasa
- 18 17
-
2010-08-30 19:01
wybory, wybory, wybory...już coraz bliżej...
- 2 1
-
2010-08-30 10:59
Współczuje mieszkańcom okolicznych domów - hałas komunikacji kolejowej zniszczy waszą sielankę (3)
- 18 88
-
2010-08-30 11:10
mieszkam obok torów SKM i kolejek nie słyszę ale debili ze "sportowymi" tłumikami to słychać przy zamkniętym oknie mimo jak jadą kilkaset metrów dalej mimo, że są za ciągiem budynków
- 50 1
-
2010-08-30 13:02
Mieszkają w mieście a nie na wsi
to nie ma co marudzić
- 10 1
-
2010-08-30 23:00
bzdura
Mieszkam w pobliżu ruchliwej linii kolejowej i ruchliwej ulicy. Mam porównanie - praktycznie to tylko ulica przeszkadza.
- 8 0
-
2010-08-30 10:59
Jestem za
Miejski Indywidualny System Transportu Elektryczno Rolkowego inżyniera Olgierda Mikosza to coś co mogłoby być odkrywcze dla naszych radnych.
Przecież są przed inwestycjami. Kasa jeszcze nie wydana. A perspektywy rozwoju MISTERA są ciekawsze niż zwykłych szynobusów.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.